Pyetja më e zakonshme që kuratorit Edward Bleiberg i parashtrohet nga vizitorët në galeritë e artit egjiptian të Muzeut të Bruklinit është një pyetje e drejtpërdrejtë: Pse hundët e statujave janë thyer?
Bleiberg, i cili mbikëqyr pasuritë e gjera të muzeut të artit egjiptian, klasik dhe të lashtë të Lindjes së Afërt, u befasua herët e para që e dëgjoi këtë pyetje. Ai kishte marrë për të mirëqenë se skulpturat ishin dëmtuar; trajnimi i tij në Egjiptologji inkurajoi përfytyrimin se si do të dukej një statujë nëse do të ishte ende e paprekur.
Mund të duket e pashmangshme që pas mijëra vjetësh, një artefakt i lashtë të shfaqet i konsumuar. Por ky vëzhgim i thjeshtë e bëri Bleiberg të zbulonte një model të përhapur të shkatërrimit të qëllimshëm, i cili vuri në dukje një sërë arsyesh komplekse pse shumica e veprave të artit egjiptian u dëmtuan në radhë të parë.
Hulumtimi i Bleiberg ishte edhe baza e ekspozitës prekëse “Fuqia goditëse: Ikonoklasmi në Egjiptin e Lashtë”. Një përzgjedhje e objekteve nga koleksioni i Muzeut të Bruklinit udhëtoi në Fondacionin e Arteve Pulitzer nën bashkëdrejtimin e kuratorit të asociuar të këtij të fundit, Stephanie Weissberg.
Duke bashkuar statujat dhe relievet e dëmtuara që datojnë nga shekulli i 25 -të para Krishtit deri në shekullin e 1 -të pas Krishtit me homologë të paprekur, shfaqja dëshmoi për funksionet politike dhe fetare të objekteve të lashta egjiptiane – dhe kulturën e ngulitur të ikonoklasmës që çoi në gjymtimin e tyre.
Egjiptianët e lashtë, është e rëndësishme të theksohet, i atribuan fuqi të rëndësishme imazheve të formës njerëzore. Ata besonin se thelbi i një hyjni mund të banonte në një imazh të asaj hyjnie, ose, në rastin e njerëzve të thjeshtë, një pjesë e shpirtit të atij njeriu të vdekur mund të banonte në një statujë të bërë për atë person të veçantë. Prandaj, këto fushata vandalizmi kishin për qëllim të “çaktivizonin forcën e një imazhi”, siç tha Bleiberg.
Varret dhe tempujt ishin depot për shumicën e skulpturave dhe relieveve që kishin një qëllim ritual.
“Pjesa e dëmtuar e trupit nuk është më në gjendje të bëjë punën e saj,” shpjegoi Bleiberg. Pa hundë, shpirti i statujës pushon së marrë frymë, kështu që vandali po e “vret” atë në mënyrë efektive.
Të heqësh veshët nga një statujë e një perëndie do ta bënte atë të paaftë për të dëgjuar një lutje. Në statujat që synojnë të tregojnë qeniet njerëzore që i bëjnë oferta perëndive, krahu i majtë më së shpeshti përdoret për të bërë oferta është ndërprerë kështu që funksioni i statujës nuk mund të kryhet (dora e djathtë shpesh gjendet “e hequr” në statuja që marrin oferta), transmeton ‘lapsi.al’.